Retourneren

Alles wat je wilt weten.

Hoe kan ik mijn product retourneren?

Het kan natuurlijk gebeuren dat het product niet volledig naar wens is en je deze aan ons wilt retourneren. Je mag het product binnen 30 dagen na levering aan ons terugsturen. Afhankelijk van de grootte en het gewicht van het te retourneren product kun je onderstaand het retourproces terugvinden.

Pakket retourzending
Wanneer het te retourneren product in je eentje te tillen is, denk hierbij aan kranen en waskommen van in totaal maximaal 20 kg, doorloop dan de volgende stappen:

  1. Klik op deze link om een afleverpunt te selecteren en jouw gratis retourlabel te printen.
  2. Gebruik hiervoor het oude track & trace nummer en doorloop de stappen. Mocht je niet in het bezit zijn van een track & trace nummer, neem dan contact op met onze klantenservice.
  3. Plaats het product netjes en schoon terug in de productdoos.
  4. Plaats de productdoos in de originele verzenddoos. Mocht deze niet meer in je bezit zijn, regel dan een stevige omdoos zodat de productdoos onbeschadigd blijft.
  5. Voeg de factuur of pakbon toe en noteer hierop de reden van retour.
  6. Plak het retourlabel op de doos.
  7. Geef het pakket af bij de door jou gekozen vervoerder en vermeldt als retouradres:
    Djati & Mastello B.V.
    Nieuwe Havenweg 16G
    1216 BS Hilversum
  8. De retourkosten zijn voor onze rekening.

Let op: We controleren de retour ontvangen producten grondig. Indien ze gebruikerssporen bevatten, zoals krasjes of andere beschadigingen, dan zal het aankoopbedrag of een gedeelte hiervan niet worden geretourneerd.

Pick-up van onze bezorgdienst
Wanneer het gaat om het retourneren van grote producten, zoals badmeubelen en baden, dan is het niet mogelijk om je pakket aan een vervoerder mee te geven. We begrijpen dat het niet altijd haalbaar is om zelf het product bij ons af te leveren. In dat geval kan onze bezorgdienst het product thuis bij je ophalen en ziet het retourproces er als volgt uit:

  1. Meld de retour aan bij onze klantenservice.
  2. De klantenservice zal een afspraak voor je inplannen bij onze bezorgdienst.
  3. De bezorger neemt contact met je op voor het maken van een pick-up afspraak.
  4. Plaats het product netjes en schoon terug in de productdoos (indien van toepassing).
  5. Plaats het product of de productdoos in de originele verzenddoos. Mocht deze niet meer in je bezit zijn, regel dan een stevige omdoos zodat het product / de productdoos onbeschadigd blijft.
  6. Voeg de factuur of pakbon toe en noteer hierop de reden van retour.
  7. Geef het pakket mee aan onze bezorger.
  8. De ophaalkosten van €60,- zijn voor eigen rekening.

Let op: We controleren de retour ontvangen producten grondig. Indien ze gebruikerssporen bevatten, zoals krasjes of andere beschadigingen, dan zal het aankoopbedrag of een gedeelte hiervan niet worden geretourneerd.

Kan ik extra grote producten zoals badmeubelen ook online aanmelden voor retour?

Je kunt de retourmelding doorgeven aan onze klantenservice. Dit kan zowel per e-mail als telefonisch.

Kan ik één van de producten uit mijn bestelling retourneren?

Zeker weten. Alle producten uit je bestelling zijn los van elkaar te retourneren. Onder 'Hoe kan ik mijn product retourneren' vind je het volledige retourproces terug.

Wat als er één onderdeel mist van mijn bestelling?

Neem contact op met onze klantenservice. Zij zullen in overleg met jou een oplossing vinden.

Welke producten kunnen er niet geretourneerd worden?

Alle op aanvraag geproduceerde en op maat gemaakte producten kunnen helaas niet worden geretourneerd. Ook gebruikte, geïnstalleerde en incomplete producten kunnen wij niet retour nemen.

Kan ik mijn product ruilen?

Dat is mogelijk. Om onze boekhouding en voorraad op orde te houden, moeten we dit echter opsplitsen in 1) een retour en 2) een nieuwe bestelling.

1) Je kunt het product retourneren. Bekijk de te nemen stappen onder 'Hoe kan ik mijn product retourneren'. Zodra we je retour hebben ontvangen en verwerkt, betalen we je het bedrag binnen 7 werkdagen terug.

2) Je kunt op onze website het nieuwe product bestellen volgens het reguliere proces. De factuur zal direct voldaan moeten worden. Het is helaas niet mogelijk de oude en nieuwe factuur met elkaar te verrekenen.

Hoe snel ontvang ik mijn geld na retourneren?

Na afhandeling van je retourzending betalen we je het bedrag binnen 7 werkdagen terug. Staat het bedrag na 10 werkdagen nog niet op je rekening? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Hoe moet ik mijn product inpakken voor een retourzending?

Plaats het product in een stevige doos. Het liefst de originele verpakking, zodat zowel het product als de productdoos onbeschadigd blijven. Heb je de productdoos niet meer in huis? Dat is jammer, dan kunnen we het product helaas niet meer voor de originele prijs verkopen. Als gevolg hiervan zullen we -20% in mindering brengen op het terug te ontvangen bedrag.